یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۱:۴۵:۲۵

طرح اسکادای سیری افتتاح شد

ایران دریلینگ: پروژه جمع‌آوری، انتقال و کنترل اطلاعات چاه‌های تولیدی واحدهای بهره‌برداری نفت و گاز (SCADA)  در جزیره سیری افتتاح شد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، طرح پروژه جمع‌آوری، انتقال و کنترل اطلاعات چاه‌های تولیدی واحدهای بهره برداری نفت و گاز (SCADA)  در جزیره سیری به صورت آنلاین با حضور سعید حافظی، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره و مدیران این شرکت افتتاح شد. عبدالحمید اسفندیارپور، مدیر مهندسی ساختمان و طرح‌های شرکت نفت فلات قاره با اعلام این مطلب که طرح اسکادا برای چهار منطقه عملیاتی بهرگان، سیری، خارک و تهران اجرا می‌شود، گفت: امیدواریم این پروژه تا ٦ ماه نخست سال ٩٤ در هر چهار منطقه اجرایی شود. وی افزود: دراین طرح اطلاعات سکوهای فرعی و عملیاتی روی سکوهای مادر ارسال و از طریق فیبر نوری به تهران منتقل می‌شود. علی شفیعی، مجری پروژه اسکادا در شرکت نفت فلات قاره نیز با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه، گفت: جمع‌آوری و ارسال اطلاعات لایه‌بندی شده از سکوهای اقماری به مراکز تولیدی، مراکز منطقه‌ای و مرکز تهران، جمع‌آوری و ارسال اطلاعات به روز از فشار و دمای خروجی چاه‌ها، جمع‌آوری اطلاعات از سامانه‌های کنترل موجود در سکوهای تولیدی و انتقال اطلاعات به مراکز بالادست، دریافت اطلاعات به روز از میزان گاز تزریقی به چاه‌ها و دریافت گزارش‌های لحظه‌ای، روزانه، هفتگی، ماهانه و غیره از اطلاعات ارسال شده از جمله مهمترین ویژگی‌های مثبت اجرای این پروژه است.

وی گفت: ثبت اطلاعات به صورت آرشیو در مقاطع زمانی متفاوت، ایجاد امکان فیلترینگ اطلاعات در لایه‌های مختلف مدیریتی و بهره‌برداری، افزایش سطح حفاظتی چاه‌ها و سکوها در هنگام بروز حادثه، ایجاد امکان اعمال فرمان از راه دور در شرایط اضطراری، تشخیص عملکرد سیستم‌های حفاظتی از راه دور و اعمال تدابیر صحیح بهره‌برداری و سرانجام به حداقل رساندن مراجعه به سکوهای دریایی در شرایط مختلف جوی و کاهش هزینه عملیات دریایی از جمله ویژگی‌های دیگر اجرای این طرح است. رئیس منطقه سیری تاکید کرد که مشکلات نقدینگی و کاهش توان مالی پروژه در زمان تکمیل نهایت طرح موثر است و افزود: پرداخت نشدن به موقع پیش پرداخت، تحمیل هزینه‌های ناشی از تغییر در شرایط پرداخت و ضمانت‌نامه‌های بانکی، پرداخت نشدن به‌ موقع صورت وضعیت‌های فعالیت‌های اجرایی، پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مربوط به اضافه کاری‌های تائید شده، تورم پیش‌بینی نشده ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و هدفمندی یارانه‌ها و نیز افزایش هزینه‌های تامین تجهیزات ناشی از مسائل سیاسی و تحریم‌های بین‌المللی جزو مواردی است که روند اجرای پروژه را به تاخیر می‌اندازد.

در ادامه این توضیحات مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ضمن اعلام برخط (آنلاین) آغاز عملیات اجرایی این پروژه در منطقه سیری، گفت: اجرای این سیستم یک قسمت کار و قسمت مهمتر نگهداری از سیستم و استفاده و حفظ داده‌های منتقل شده است. وی تاکید کرد که اطلاعات دریافت شده از مناطق عملیاتی بسیار گرانبهاست و می‌تواند در جریان اجرای پروژه‌ها و راهبری از تهران بسیار مفید باشند و افزود: پس از اجرای عملیات فیبر نوری که با هزینه بسیاری اجرا شد، دسترسی های ما به اطلاعات بسیار بیشتر بود اما در نگهداری آن اشکالاتی پیش آمد و هم‌اکنون در بخش‌هایی این فیبر نوری آسیب دیده است. حافظی اظهار امیدواری کرد که چهار منطقه عملیاتی موردنظر در این پروژه تا تا سه ماه نخست سال آینده در مدار قرار گیرند. این پروژه را شرکت کرمان تابلو در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره اجرا می‌کند.



  کد خبر : 603
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :